Zakup Porsche 911: przewodnik po różnych modelach i generacjach

Początki legendy Porsche nie były łatwe, głównie z powodu zatargu z innym potentatem motoryzacyjnym, jak i obawami o wysokość sprzedaży. Porsche 911 miało nosić na karoserii nieco inny numer, bardziej odpowiadający wizji konstruktora Ferry'ego Porsche, syna znanego konstruktora pojazdów Ferdinanda Porsche. Okazało się, że numer 901, do którego powstały już złote cyfry, zarezerwowany był dla marki Peugeot. Kolejnym problemem okazała się wysoka cena. Oto historia modelu w pigułce.


SPIS TREŚCI

  • Jakie generacje Porsche powstały na przestrzeni lat?
  • Porsche 911 "Typ 992"

Jakie generacje Porsche powstały na przestrzeni lat?

Produkowany od roku 1963 Porsche 911 jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych aut w historii motoryzacji oraz jednym z trzech najstarszych nadal produkowanych modeli, pośród samochodów sportowych (segment G).

Z pewnością wielu istotnych informacji w przypadku zakupu Porsche 911 starszej generacji może dostarczyć pełny raport historii pojazdu dostępny za pośrednictwem carvertical.com/pl.

Wysokie ceny Porsche sprzyjają różnego rodzaju nieprawidłowościom, którym skutecznie zapobiega dokładne sprawdzenie nabywanego auta.

Porsche 911 - generacje:

  • 1963 - 1973: Porsche 911 - pierwsza generacja Porsche 911, określana także jako Porsche 911 "Classic" lub "Air-Cooled". Wersja wprowadziła charakterystyczny kształt nadwozia oraz usytuowanie układu napędowego z tyłu pojazdu.

  • 1973 - 1974: Porsche 911 Carrera RS - samochód sportowy zaprojektowany specjalnie dla entuzjastów osiągów uzyskiwanych na najwyższym sportowym poziomie. Świadczy o tym symbol "RS" - Renn Sport, co w dowolnym tłumaczeniu oznacza sporty biegowe, sporty wyścigowe.

  • 1974 - 1989: Porsche 911 - druga generacja, znana również jako Porsche 911 "G" (gelnde - teren) W modelu wprowadzono wiele zmian i ulepszeń, w tym większe zderzaki, wzmocnioną konstrukcję i większą gamę dostępnych silników.

  • 1989 - 1994: Porsche 911 - trzecia generacja, nosząca miano Porsche 911 "Typ 964", w której pojawiły się nowe rozwiązania dotyczące układu zawieszenia, silników, a także zmianie uległa sylwetka nadwozia, czyniąc je bardziej aerodynamicznym.

  • 1994 - 1998: Porsche 911 - czwarta generacja, identyfikowana tym razem jako Porsche 911 "Typ 993", kończący epokę 911 z silnikiem chłodzonym powietrzem. W modelu zastosowano także zawieszenie niezależne (wielowahaczowe).

  • 1998 - 2004: Porsche 911 - piąta generacja "Typ 996". Samochód zyskał nowoczesny wygląd. Światu ukazał się też wodoodporny silnik chłodzony cieczą. Modernizacji podane zostały także inne podzespoły mechaniczne, odpowiadające wymogom nowego, XXI wieku.

  • 2004 - 2012: Porsche 911 - szósta generacja, Porsche 911 "Typ 997". Oprócz nowoczesnego silnika z bezpośrednim wtryskiem paliwa poprawiono wygląd samochodu i zmodernizowano wyposażenie.

  • 2011 - obecnie: Porsche 911 - Siódma generacja, znana również jako Porsche 911 "Typ 991". Model wykorzystuje najnowsze osiągnięcia aerodynamiki i technologii, co przekłada się na niewiarygodną wręcz wydajność wszystkich podzespołów i układów mechanicznych.

  • 2019 - obecnie: Porsche 911 - ósma generacja, Porsche 911 "Typ 992".

Porsche 911 "Typ 992" H2

Porsche 911 "Typ 992" to kolejna odsłona kultowej już serii samochodów sportowych Porsche 911, znanych z doskonałego połączenia stylu. Co ciekawe, producentowi udało się zachować klasyczną, charakterystyczną linię nadwozia, mimo wprowadzenia wielu istotnych elementów podnoszących komfort jazdy, trakcję i wydajność.

Jednak to, co najbardziej interesuje fanów motoryzacji, to warianty silnikowe dostępne jako opcje konfiguracji Porsche 911. W wersji podstawowej zastosowano silnik 3,0, sześciocylindrową jednostkę turbo, generującą moc w granicach 380 KM. Wersje wydajniejsze, obecne w Carrera S, oferują już moc na poziomie nawet 450 KM.

Z uwagi na wysoką cenę pojazdów, należy przed transakcją zabezpieczyć się, sprawdzając historię pojazdu. Pozwoli to uniknąć kosztów serwisowania, a w przypadku auta pochodzącego z kradzieży, odebrania samochodu bez możliwości odzyskania zainwestowanych pieniędzy.